Direktlänk till inlägg 21 januari 2016

Att vara tjej suger

Av Felicia Engfeldt - 21 januari 2016 14:48

Att vara tjej suger verkligen. För mig i alla fall. Igår mådde jag dåligt på jobbet. Illamående och kallsvettig for jag hem med eventuell kräksjuka i tankarna. Inte kunde jag äta och knappt röra mig. Hela kroppen värkte. Tillslut kräks jag inälvorna ur mig (långt ifrån, men just då kändes det så...). Likblek, frysande och svettig på samma gång känner jag av mensvärken. Idag är jag hemma på grund av igår. Hela förmiddagen har jag mått illa, inte kunnat äta och varit nära på att kräkas igen. Det brinner och spänner i min mage och min rygg. Jag kan verkligen inte förstå hur människor kan skratta åt dessa problem? Vi tjejer går igenom sånt här, vissa har värre än andra förstås, för att kunna föda barn. Vi måste vara hemma från arbete på grund av mensvärk/PMS, vi mår dåligt när vi är gravida osv osv. För att jag personligen ska kunna bli av med detta helvete så behöver jag köpa medicin för flera hundra kronor i månaden, vilket motsvarar ungefär dem pengarna jag tjänar in under en dag på mitt jobb. Det är 50/50 egentligen, MEN att jag måste BETALA för kunna må bra. Det är egentligen helt sjukt. Killar har inte mens eller något annat överlag som de behöver lida av och kosta pengar på varje månad som tjejer har. VARFÖR är inte preventivmedel och mensskydd gratis? Dessutom fick jag idag reda på att jag inte är utav intresse på ett jobb jag sökt för att jag är TJEJ och inte kille. Jämställd samhälle BLA BLA BLA!!!! Skitsnack.

Så, jag mår sämre än andra för att jag är tjej, jag fick inte ett jobb för att jag är tjej och är fattigare än andra för att jag är tjej.

Idioti. Vi lever i 2016 och samhället har inte gjort något åt detta än. Skandal om jag får bestämma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Engfeldt - 12 mars 2016 18:59

Ska man skratta eller gråta över livet? Gråta, för att varenda jävel i den här världen är sjuka i huvudet? Eller skratta, för att man faktiskt kan hitta ljusglimtar då och då? Har tänkt mycket på vad min och din mening är.. Vad ska du bli? Vad ska ja...

Ok

Av Felicia Engfeldt - 19 februari 2016 21:02

Pulsen ökar, tankar snurrar, magen grinar. Gråten finns i halsen och huvudet kämpar för att hålla tillbaka. Jag är älskad. Jag har fantastiska vänner och en helt underbar sambo. Men jag är ensam. Så fort jag inte är i sällskap av någon, bö...

Av Felicia Engfeldt - 18 februari 2016 16:14

Det här med att man gick från arbetslös med något ströjobb hit och dit, till att jobbar 12 dagar o vara ledig två. Jobba 12, ledig 2 osv. Det är fanimej svinjobbigt och påftestande fram tills det att lönen kommer. Jag har haft tur faktiskt, som fic...

Av Felicia Engfeldt - 4 januari 2016 10:43

"Livet" tar ut sin rätt på kropp och sinne. Psyket härjar och kroppen säger ifrån. Att tex kräkas magslem, skaka och svettas... Men juste, jag har ju inte ätit något sedan lunch igår... Bara mitt eget fel. Livet är hårdare för vissa. Jag kan inte pås...

Atm

Av Felicia Engfeldt - 27 december 2015 18:35


Idag är en sådan dag jag känner mig som skräp. Skräp. Jag känner mig ovälkommen, oälskad och är inte nöjd över något. Men, jag är ju det? Jag har en fantastisk flickvän som uppskattar mig i ur och skur. Och lika fina vänner. Jag har ett (eller flera ...

Presentation


Hej! Här är jag nu i mitt liv. Följ mig av nyfikenhet och lämna negativitet åt sidan. Hästar, familj, jobb och dagliga tankar kommer jag dela med mig av. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards