Direktlänk till inlägg 11 december 2015

Fattig och rik på samma gång

Av Felicia Engfeldt - 11 december 2015 20:53

Jobbar på på mitt vikariat tom fredag nästa vecka. Att jobba med så mycket människor och barn i sin omgivning gör mig så himla trött. Känner mig helt urblåst ur skallen efter några timmar på skolan. Det är kul!! Det är inte det. Jag är inte alls van vid detta tempo. Gå upp tidigt. Vara fokuserad hela dagen. Hämta hunden. Laga mat. Ja. Det blir så mycket mer än vad det varit den senaste tiden. Men jag gillar det.

Det enda jag kan tycka är jobbigt, är att jag verkligen inte har energin till att vara munter när jag kommer hem. Jag beundrar er som jobbat 8 timmar och kommer hem med ett leende på läpparna och energi kvar i kroppen. Jag avundar er verkligen.

Jag ältar på med mina missnöjda tankar om mig själv såhär som vanligt på hösten... Min mage växer och jag börjar känna mig obekväm i kläder igen. Jag som tänkte börja simma 2 gånger i veckan här i Roma nu när Chicago fick åka hem på vintervila... Och så stänger dom romabadet! Fy. Där försvann den lilla lust jag skrapat ihop. Nu kan jag i alla fall gå längre promenader med hunden då hon växt till sig lite. Hon är lite tjock (jag med) dessutom så ska hon och jag ska försöka motionera lite mer nu än vad vi gjort tidigare. Jag är inte tjock. Men fortsätter jag såhär kommer jag inom kort ha livshotande fetma. Enligt BMI. Dags att springa av sig fläsket Felicia!!! Dö tänker jag jag verkligen inte göra på ett bra jävla tag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Engfeldt - 12 mars 2016 18:59

Ska man skratta eller gråta över livet? Gråta, för att varenda jävel i den här världen är sjuka i huvudet? Eller skratta, för att man faktiskt kan hitta ljusglimtar då och då? Har tänkt mycket på vad min och din mening är.. Vad ska du bli? Vad ska ja...

Ok

Av Felicia Engfeldt - 19 februari 2016 21:02

Pulsen ökar, tankar snurrar, magen grinar. Gråten finns i halsen och huvudet kämpar för att hålla tillbaka. Jag är älskad. Jag har fantastiska vänner och en helt underbar sambo. Men jag är ensam. Så fort jag inte är i sällskap av någon, bö...

Av Felicia Engfeldt - 18 februari 2016 16:14

Det här med att man gick från arbetslös med något ströjobb hit och dit, till att jobbar 12 dagar o vara ledig två. Jobba 12, ledig 2 osv. Det är fanimej svinjobbigt och påftestande fram tills det att lönen kommer. Jag har haft tur faktiskt, som fic...

Av Felicia Engfeldt - 21 januari 2016 14:48

Att vara tjej suger verkligen. För mig i alla fall. Igår mådde jag dåligt på jobbet. Illamående och kallsvettig for jag hem med eventuell kräksjuka i tankarna. Inte kunde jag äta och knappt röra mig. Hela kroppen värkte. Tillslut kräks jag inälvorna ...

Av Felicia Engfeldt - 4 januari 2016 10:43

"Livet" tar ut sin rätt på kropp och sinne. Psyket härjar och kroppen säger ifrån. Att tex kräkas magslem, skaka och svettas... Men juste, jag har ju inte ätit något sedan lunch igår... Bara mitt eget fel. Livet är hårdare för vissa. Jag kan inte pås...

Presentation


Hej! Här är jag nu i mitt liv. Följ mig av nyfikenhet och lämna negativitet åt sidan. Hästar, familj, jobb och dagliga tankar kommer jag dela med mig av. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards