Alla inlägg under november 2015

Fly

Av Felicia Engfeldt - 26 november 2015 20:28

Ska bli så skönt att få "fly" iväg en helg och slippa tänka på måsten och sånt stressande skit. Bara jag och min kärlek. Perfekt.

Bilen har anlänt och queens saker är packade för plastmormor och plastfarfar.

Mår bra helt enkelt. Tack och hej!

Av Felicia Engfeldt - 24 november 2015 07:45

Många frågar mig vad man ska välja för program på gymnasiet. Lillasyster är 9:onde klassare och likaså de flesta av hennes vänner. Oroliga mammor och lite för självsäkra ungdomar.

Vad vet jag? Jag kan inte säga om han/hon orkar plugga samhäll/NV/ekonomi eller liknande, då det är så stor skillnad på uppgifter och på antal hemuppgifter. Jag fick en chock när jag gick ifrån gammalt högstadie och betygsystem till nytt betygssystem och program. Det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Även om jag inte hade särskilt svårt för skolan i högstadiet så fick jag verkligen kämpa mer än vad jag klarade av i gymnasiet. Andra saker spelar också in såklart... Hur är det hemma? Hur man mår och vad man har för umgänge under tiden. Jag hamnade lite fel måste jag säga. Skapade inte de bästa förutsättningarna för mig själv. Men hur skulle jag kunna förutse det när jag var 15 år ung? Visste knappt hur världen såg ut vid den åldern.

Vad vet jag, om din son eller dotter kommer välja rätt. Jag ångrar mitt val, men det betyder inte att han eller hon kommer göra det. Skulle jag ge tips, så skulle det vara att välja en yrkesförberedande linje, som du kan få jobb igenom efter du tagit studenten. För mig blev samhäll FÖR bred, eftersom jag hade ungefär 0% lust att plugga vidare. Så för MIG hade det bästa varit att välja ett yrke som jag kan tänka mig att syssla med ett tag, för att kunna jobba och tjäna pengar själv efter gymnasiet, och under tiden kunde känna efter och tänka på vad jag verkligen vill göra resten av livet.
Men nu sitter jag här och har 3-4 olika timanställningar och får knappt ihop till hyra.
Men vad vet jag.

Av Felicia Engfeldt - 16 november 2015 13:20

Nja, det vet jag inte om jag kan kalla det. Dagarna går. Inget särskilt meningsfullt händer mer än det vanliga. Ont om jobb och likaså ont om saker att göra om dagarna. Grått och tråkigt är det. Men min lilla corolla är troligtvis såld och en ny dragbil är på ingång! Om glädjen inte kommer naturligt så får man väl köpa sig lite lycka! Hehe. Som pepparkakor ungefär. Det är också glädje. Längtar efter juletider som lyser upp både trädgård och vardagsrum. Glada miner och mycket mat. Nu är det bara blött och grått och tråkigt. Tur jag har min fina flickvän och min hund. Utan dem hade vardagen inte varit så bra som den är.

Av Felicia Engfeldt - 7 november 2015 13:02

Hösten är här och likaså dess depressioner som kommer därtill. Dagarna går och motivationen kan man ibland hitta bakom nått hörn, innan den försvinner igen.
Jag har klarat alla prov till BE och får därmed köra själv nu!! ÄNTLIGEN!
Men den motivationen var den enda kändes det som... Nu är jag helt slut och hittar inte motivationen någonstans... Jag jobbar på och sliter för att få vardagen ska gå ihop. När man gör detta så uppskattas dem små, små ljusa stunder otroligt mycket mer! Tack för allt jag får.

Av Felicia Engfeldt - 1 november 2015 11:30

... Varför man ständigt misslyckas och blir besviken? Har tre jobb, men efter gårdagen tänker jag säga upp mig från ett av dem. Jävla skit. Jag hatar folk. Att man kan utnyttja personer så pass mycket? Det finns inte på min världskarta i alla fall. Känner mig lurad. Tack o hej! ????????

Presentation


Hej! Här är jag nu i mitt liv. Följ mig av nyfikenhet och lämna negativitet åt sidan. Hästar, familj, jobb och dagliga tankar kommer jag dela med mig av. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards