Alla inlägg under december 2015

Atm

Av Felicia Engfeldt - 27 december 2015 18:35

Idag är en sådan dag jag känner mig som skräp. Skräp. Jag känner mig ovälkommen, oälskad och är inte nöjd över något. Men, jag är ju det? Jag har en fantastisk flickvän som uppskattar mig i ur och skur. Och lika fina vänner. Jag har ett (eller flera faktiskt) hem att komma hem till precis när jag vill. Vi har ett perfekt boende kommande framför oss, inom bara några veckor. Jag har jobb så jag klarar mig. Och en häst på ingång, i denna vecka till och med. Men ändå känner jag mig tom. Tom på motivation och glädje. Jag vill inte vilja längre, för allt jag lyckas åstadkomma är att bli besviken på mig själv. Ingenting av det här beror på någon annan. Inte just nu i alla fall. Det är mitt förbannade jävla huvud. Jag hatar det! Jag skulle liksom vilja springa ifrån mig själv. Nu. Så fort som möjligt.

Jag är inte den jag var för några år sedan. Jag mådde bättre då. Både fysiskt och psykiskt. Och skulle kunna göra mer än vad jag borde, för att hitta den jag var igen.

Men varför kan jag inte jobba på det utifrån den jag är idag? Jag har det ju så himla bra. Hur svårt kan det vara att bara kasta ut alla pissiga tankar i soptunnan? Skita ut det? Eller vad som helst! Jag vet inte, och jag är ännu påväg att lista ut det.

Och till sist... Jag uppskattar VERKLIGEN sambo, familj och vänner mer än vad jag visar.
Kärlek till er

Av Felicia Engfeldt - 25 december 2015 11:27

God jul till er alla som följer mig. Ett speciellt stort och varmt GOD JUL till de som sitter ensamma. Jag har varit aningens dålig på det här med uppdatering på senaste... Är dock lite svårt att hitta på något när man är tom på idéer efter allt julstök.

Jag är nöjd med klapparna jag har köpt och jag är mer än nöjd över allt jag fick. Finaste päronen har jag. Fick så mycket mer än jag önskade mig och ALLT var verkligen bra. Hoppas att resterande fick en godkänd jul också.
I år var det lite annorlunda. Att vara med ens kärleks familj för första gången var trevligt! Men inte som vanligt... (där kommer mitt kontrollbehov in).

Lite julstök är det allt kvar... Mellandagsrea såklart! Och så är det nyår sen. O herregud. Mycket att planera nu. Men aja, snart börjar man jobba igen och får till alla vardagsrutiner igen.

Av Felicia Engfeldt - 18 december 2015 15:35

I januari kommer jag få min allra första HELA lön. Känns enormt. Plus att jag kommer få hel lön i februari också! Fyfan va gött känner jag mest. Och så kommer 2 unghästar hem för utbildning. (Får betalt för det med) så just nu har jag heltidsjobb på skola 7-14 ungefär. Varannan helg på hunddagis och två hästar? Haha, vad händer ens. Jaja. Se glad och fortsätt jobba bara. Intalar jag mig. Men... Efter att man jobbat 12 dagar helt och hållet i streck... Är man kanska så jävla slutkörd. Och de händer i alla fall en gång varje månad nu.

Och så är julen snart här.. Min första jul någon annanstans än bara hos mamma. Får se hur det slutar! Jag hoppas på bra.

God jul då!

Av Felicia Engfeldt - 11 december 2015 20:53

Jobbar på på mitt vikariat tom fredag nästa vecka. Att jobba med så mycket människor och barn i sin omgivning gör mig så himla trött. Känner mig helt urblåst ur skallen efter några timmar på skolan. Det är kul!! Det är inte det. Jag är inte alls van vid detta tempo. Gå upp tidigt. Vara fokuserad hela dagen. Hämta hunden. Laga mat. Ja. Det blir så mycket mer än vad det varit den senaste tiden. Men jag gillar det.

Det enda jag kan tycka är jobbigt, är att jag verkligen inte har energin till att vara munter när jag kommer hem. Jag beundrar er som jobbat 8 timmar och kommer hem med ett leende på läpparna och energi kvar i kroppen. Jag avundar er verkligen.

Jag ältar på med mina missnöjda tankar om mig själv såhär som vanligt på hösten... Min mage växer och jag börjar känna mig obekväm i kläder igen. Jag som tänkte börja simma 2 gånger i veckan här i Roma nu när Chicago fick åka hem på vintervila... Och så stänger dom romabadet! Fy. Där försvann den lilla lust jag skrapat ihop. Nu kan jag i alla fall gå längre promenader med hunden då hon växt till sig lite. Hon är lite tjock (jag med) dessutom så ska hon och jag ska försöka motionera lite mer nu än vad vi gjort tidigare. Jag är inte tjock. Men fortsätter jag såhär kommer jag inom kort ha livshotande fetma. Enligt BMI. Dags att springa av sig fläsket Felicia!!! Dö tänker jag jag verkligen inte göra på ett bra jävla tag.

Av Felicia Engfeldt - 8 december 2015 15:21

Livet rullar verkligen på när man får mycket arbete tilldelat sig. Har ni vik fram till jullovet! Det är ju egentligen inte så långe, men ser definitivt fram emot lönen i januari så att säga! Kärlek från familj och vänner. Jag mår bra nu!

Av Felicia Engfeldt - 2 december 2015 21:10

Usch och fy för folk. Folk som inte sätter sina barn främst. Usch för folk som är så olidligt ointelligenta att dom inte fattar hur en ny vän, sambo, kärlek... Kan skada dem i hens omgivning. Fyyy för folk som är överdrivet själviska. Folk som skadar deras djur. Folk som inte tar hänsyn. Folk som skadar andra medvetet. Folk som gnäller över andra, för sådant som denne inte ens klarar av själv. FY FAN FÖR FOLK. Vill flytta till en öde ö. Eller åtminstone långt ut i skogen så jag bara kan träffa dem jag tycker om och andra folk när jag VERKLIGEN behöver det. Hu. Tyck synd om mig som måste bo i detta samhälle, som inte utvecklas. Utan bara blir mer och mer invecklat. Prata med varandra förfan. Kommunicera. Vi är rasister hela högen! Eller? Alla rasister, homofober med flera kan dra åt helvete. Jag kan verkligen inte förstå vart världen och framförallt FOLKET är på väg. Fy fan för folk.

Tack för mig.

Av Felicia Engfeldt - 2 december 2015 11:14

Som sagt - Vips! Så har oändligt långa dagar utan påhittiga upptåg förvandlats till icke sofflata dagar. Fastlandsresan med Emelie var verkligen välbehövd för att fylla på energin lite. Och både innan och efter resan har jag haft ganska mycket jobb inom vikariepoolen! Hela denna vecka är uppbokad och likaså massor av sådant som liksom inte hör till betalt arbete. Typ som att köpa hundbur, köra syrran på träning med hästen (man har ju värsta dragbilen nu!!), köra gamla bilen till nya ägarna och massor av annat.

Jag gillar sånt här, när man liksom uppskattar om man får en halvtimme i soffan om dagen typ. Det är inte riktigt JAG att inta soffläge dag ut och dag in som det nu varit ett bra tag (alldeles för länge). Nu är det bara att hålla tummarna för att detta håller i sig ?

Chicago har idag blivit skjutsad hem till gården i burs för lite vintervila, så kommer vi ta upp träningen igen i vår någon gång! När beror liksom lite på väderleken... Marken hemma hos oss håller inte om det är för blött i marken. Tyvärr.

Presentation


Hej! Här är jag nu i mitt liv. Följ mig av nyfikenhet och lämna negativitet åt sidan. Hästar, familj, jobb och dagliga tankar kommer jag dela med mig av. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards